· 

Яких змін потребує шкільна історична освіта?

З повномасштабним вторгненням російських військ в Україну 24 лютого 2022 року розпочався вирішальний етап російсько-української війни, яка вже тепер разюче змінила Світ, Україну і кожного з нас. Героїчна боротьба проти російської агресії, захист українським народом ціною неймовірних зусиль і власних життів принципів демократії, свободи та справедливості вже тепер перетворили Україну на один із провідних суб’єктів світової політики.

 

Як ніколи згуртоване в обороні національної/громадянської ідентичності, державної незалежності українське суспільство нині повсякденно і повсякчасно демонструє потужні стратегії виживання та національного спротиву, а головне – здатність дивитись і рухатись уперед. Саме сьогодні, попри триваючу війну, ми  впроваджуємо зміни, які визначатимуть наше майбутнє у наступні десятиліття.

 

Реформи у сфері шкільної історичної освіти, яка відіграє ключову роль у формуванні світогляду та є базовим елементом національної безпеки держави, безперечно мають першорядне значення.

2022 року в Україні кардинально переглянуто навчальні програми з історичних дисциплін для закладів загальної середньої освіти. Відповідно до здобутків сучасної наукової історіографії проведено концептуальне переформатування змісту цілих історичних періодів, переосмислено й увиразнено наскрізні сюжетні лінії з минулого, що дають змогу якнайкраще пояснити сучасність і прогнозувати майбутнє. Водночас стала абсолютно зрозумілою  невідкладність упровадження в життя Концептуальних засад реформування шкільної історичної освіти. З цією метою наказом МОН України від 2 грудня 2022 р. № 1090 створено Робочу групу у складі академічних науковців, досвідчених педагогів-методистів та вчителів-практиків, яка на громадських засадах нині інтенсивно працює над тим, аби невдовзі проєкт Концепції винести на громадське обговорення.

 

Однак вже тепер ми хочемо посилити комунікації (передовсім з нашою освітянською спільнотою) і почути від вас, дорогі наші колеги, про важливе/назріле/наболіле. Саме з цією метою ми проводимо Анкетне опитування «Яких змін потребує шкільна історична освіта в Україні?» і щиро запрошуємо активно долучитися до нього. Ваші конструктивні ідеї, практичні пропозиції допоможуть нам сформулювати зміст проєкту Концепції та чіткіше визначити теми для публічних дискусій.

 

Ідея опрацювання і впровадження Концепції шкільної історичної освіти України не є новою. Чимало наших талановитих колег роками і десятиліттями працювали у цьому напрямі, тож наша робота не проводиться «з нуля». Однак уповні очевидним є те, що в минулому нам усім не вистачило згуртованості і політичної волі для  реалізації цього стратегічного завдання. Сьогодні для нас критично важливо досягти результату. Тож, гуртуємося довкола вагомої для кожного з нас і нашої держави справи та рухаємося вперед!

 

Робоча група з розроблення концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти

Download
Наказ МОН України від 2 грудня 2022 р. № 1090
Nakaz_MON_02.12.2022_1090.pdf
Adobe Acrobat Document 104.2 KB

При використанні матеріалів сайту обов'язковим є покликання на сайт "Громадянська та історична освіта"


"ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПЕДАГОГІВ" - віртуальна спільнота у соціальній мережі Фейсбук

Засновник та адміністратор - Іван Букавин



Тернопіль: