· 

Про домашні завдання

Напередодні нового 2024/2025 навчального року не зайве нагадати нормативні вимоги щодо домашніх завдань.

 

У 2020 році Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.11.2020 за № 1111/35394), у пункті 6 розділу V “Вимоги до організації освітнього процесу", встановлено обмеження щодо домашньої самопідготовки до навчальних занять.

 

А саме:

самопідготовка учнів 3-5 класів має займати не більше 1 години;

 

учнів 6-9 класів – 1,5 години;

 

учнів 10-11(12) класів – 2 години на день.

 

Зрозуміло, що самопідготовкою учні можуть займатися у позанавчальний час, не у канікулярні, святкові чи вихідні дні.

 

Учням 1-2 класів не рекомендується задавати домашні завдання

 

Для класів від 5-го і старших, останній у часі, чинний (?!) документ МОН України з відповідної проблематики “Стосовно використання методичних рекомендацій щодо обсягу і характеру домашніх завдань”, надісланий листом від 29.10.2007 № 1/9-651.

 

У згаданих методичних рекомендаціях МОН України зазначено, що основною метою домашніх завдань є:

закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці;

підготовка до засвоєння нового матеріалу;

формування в дітей уміння самостійно працювати;

розвиток їхніх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.

 

Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:

розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань;

врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їхніх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань та ін.;

формування загальнонавчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо).

 

Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їхнього організму протягом дня.

При визначенні форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно враховувати специфіку навчального предмета, пізнавальні можливості учнів, їхні вольові якості та уподобання тощо.

 

Домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові; індивідуальні, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають індивідуальні здібності та інтереси дитини і групові та парні, що направлені на дослідницьку, пошукову, аналітичну роботу, співпрацю, співдружність тощо;

репродуктивного, конструктивно-варіативного та творчого характеру.

 

Домашні завдання можна диференціювати в залежності від підготовки учнів, їх індивідуальних особливостей сприйняття, пам'яті, мислення, урізноманітнюючи при цьому зміст домашніх робіт та їх характер.

При використанні матеріалів сайту обов'язковим є покликання на сайт "Громадянська та історична освіта"


"ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПЕДАГОГІВ" - віртуальна спільнота у соціальній мережі Фейсбук

Засновник та адміністратор - Іван Букавин



Тернопіль: